Kuala Lumpur - Kuching (Borneo)

9 juli 2008 - Kuching, Maleisië

Vanuit Kuala Lumpur zijn we met een zeer goede (en vooral erg goedkope...) vlucht van Air Asia naar Kuching gevlogen. Dit ligt in het zuiden van Maleisisch Borneo. Vanaf het vliegveld zijn we met een taxi naar Bako (NP) gegaan. Helaas waren hier alle accommodaties volgeboekt en moesten we naar Kuching voor onderkomen.

De dag erna zijn we vanuit Kuching naar Bako gegaan. Eerst een half uur in een gammele bus, en daarna nog ongeveer 20 minuten varen met een klein bootje. Deze boottocht was erg gaaf, uitzicht op een mooie kustlijn met oerwoud en mangroves. Naast de mooie natuur hebben we er ook nog een krokodil gespot die lag de bakken in het zonnetje. We hebben in Bako een wandeltocht gedaan van ongeveer 6 uur door het oerwoud. Na de wandeltocht hebben we nog wat gedronken bij het lokale restaurantje, waar brutale makaken eten probeerden te "jatten".

Vandaag zijn we ook weer naar Bako gegaan en hebben we een wandeling gedaan waarbij we de probiscus apen moesten zien. Maar helaas...   Door de heftige regen bleken ze niet uit hun "huisjes" te komen...

Vannacht gaan we op weg naar Miri een tocht van ongeveer 12 uur om vanuit daar naar Mulu NP te gaan.

Oogjes dicht en snaveltjes toe,

Groeten,

The Gang and the Gangster

1. Mechteld Lehr:
    Veel plezier! Liefs Mechteld
  2. Margriet:
    9 juli 2008
    Echt leuk! Jammer dat je familie niet uit hun hokjes kwamen!('a) Geniet ervan!
    Liefs Margriet,
  3. Henriette:
    9 juli 2008
    En Mark, heb je ook "hertjes" gezien? (Grapje...)
    Boys.... geniet ervan!!
  4. fam. Mastenbroek:
    Beste gang,
    fijn dat het jullie zo goed gaat. We zijn benieuwd naar de rest van de foto's. Jullie zullen wel flink zijn afgevallen (voor zover dat nog kan) na al dat lopen en dat heerlijk eten. Veel plezier en hou je ogen open in de jungle. Groetjes Ine, Emile, Nikki, Kristi en Löbbes
  5. Monique:
    10 juli 2008
    Eey WTTJ,
    Leuk om te lezen dat je je vermaakt in het mooie Borneo. Mulu is ook zeker weten gaaf. Je kan daar aan adventureous caving doen: aanrader!
    Nog meer tips: ga de berg van Kota Kinabalu beklimmen, = supercool. Om bij te komen van de klim, ga snorkelen bij de eilandjes voor Kota K. ook heel mooi :)
    En wil je nog de neusapen zien, in de buurt van Sandakan, bij het plaatsje Sikau aan de Kinabantang rivier hebben wij er toen ook heel veel gezien (en ook oerang oetangs in het wild). Bij Sandakan kan je ook naar de Turtle Islands, ook gaaf!
    Heel veel plezier, en tot in NL!
    Monique
  6. Noëlle:
    10 juli 2008
    Boys, jullie hebben al heel wat meegemaakt, gezien enz. Als ik dit allemaal zo lees begin ik toch ook wel heel erg veel zin in de vakantie te krijgen :) Maar ik mag nog even! Wouter, Maarten geniet weer met volle teugen van je eend, want het is hier momenteel niet echt vakantieweer!! De eend staat nog geen dag, avond voor de deur. 't Is dus erg rustig thuis! Jongens, geniet met volle teugen, kijk uit en tot een volgende keer!!
    Groeten, liefs, Laurens, Peter, Margriet en Noëlle
  7. Oma en Opa triepels (Vera):
    14 juli 2008
    Hallo markie!

Heel veel groetjes en veel plezier daar in Maleisie. We hebben erg genoten van jullie foto's! Oma en ik zitten nu jullie site te bewonderen.

Groetjes Opa, Oma, en Vera
  8. esther (zusje van Jasper):
    15 juli 2008
    Heej jongens,
    Hele gave foto's!! Nooit gedacht dat mijn broertje de schoonheid van de natuur kon gaan waarderen...haha, heel veel plezier nog komende tijd!

Groetjes,
    zusje
    p.s Wie slaapt er bij jasper in het tentje/kamer??? SUCCES!!!! die tekst is idd heel toepasselijk...:-P